Kopoltyúk
A legalapvetőbb víz képesség. Használója kopoltyúk segítségével képes lélegezni a víz alatt.
Kritériumok: 2-es mágia.
Típus: Speciális
Felhasználási energia: 2 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: a karakter képessé válik a víz alatt életre. Előnyös például lesből támadás esetén.
Tanulási idő: 1 szakasz.
Buborékfelhő
A használója buborékfelhőt von maga köré, így rejtőzve el az ellenfele elől.
Kritériumok: 2-es mágia.
Típus: Csapda/Védelmi
Felhasználási energia: 2 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: az ellenfél pontossága a buborékok eltüntetéséig 2-vel csökken.
Tanulási idő: 1 szakasz.
Eső
A használója esőfelhőket hív az égre majd elindít egy kisebb záport, ami kismértékben gyengíti a tűz elemű képességeket, de felerősíti a villám eleműeket.
Kritériumok: 2-es mágia és 2-es intelligencia.
Típus: Speciális
Felhasználási energia: 3 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: a tűz elemű képességek sebzési értéke 3-mal csökken, míg a villám eleműeké 3-mal nő.
Tanulási idő: 1 szakasz.
Örvény
Az alábbi képesség csak vizes környezetben használható. A harcos egy örvényt hoz létre a vízben az ellenfele körül, aminek a segítségével feldöntheti őt.
Kritériumok: 3-as mágia.
Típus: Csapda
Felhasználási energia: 2 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: siker esetén egy körig az ellenfél fürgesége a felére csökken.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízbéklyók
A használója vízköteleket lő ki az ellenfelére, mozgásképtelenné téve őt. A képesség hátránya, hogy viszonylag könnyű kitörni belőle.
Kritériumok: 3-as mágia.
Típus: Csapda
Felhasználási energia: 2 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: az ellenfél csak 5 erőpont felhasználásával juthat ki belőle; amíg nem teszi, a fürgesége 3-mal csökken.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízarzenál
A használója egy vízrudat idéz a kezébe, amely lényegében bármilyen (nem legendás vagy speciális) közelharci fegyverré át tud alakulni. A képesség hátránya, hogy a víz összetartása sok mágáit emészt fel, illetve ez a fajta fegyver jóval gyengébb, mint az eredeti.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang.
Típus: Közelharci
Felhasználási energia: 4 energiapont/kör.
Sebzés: az adott fegyver sebzési értékének a fele
Egyéb hatás:-
Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízfal
A használója maga köré emel egy vízfalat, ami kismértékű védelmet nyújt harc közben.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang.
Típus: Védelmi
Felhasználási energia: 3 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: -3 fürgeség az ellenfélnek egy körig, ha áthatol a vízfalon.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízsugár
A használója kinyújtja a karját az ellenfele irányába, és egy elképesztő sűrűségű vízsugarat lő ki rá.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 4 energiapont.
Sebzés: 3
Egyéb hatás: az ellenfél védelme egy körre kettővel lecsökken.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Kettős vízsugár
Az előző képesség továbbfejlesztett változata. A képesség használója mindkét karját kinyújtja az ellenfele felé, és kettő vízsugárral támadja őt.
Kritériumok: 5-ös mágia, a Vízsugár ismerete, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 8 energiapont.
Sebzés: 6
Egyéb hatás: az ellenfél védelme egy körre néggyel lecsökken.
Tanulási idő: 3 szakasz.
Gejzír
A használója egy gejzírt idéz elő az ellenfele alól, így támadva őt.
Kritériumok: 5-ös mágia, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 5 energiapont.
Sebzés: 8
Egyéb hatás:-
Tanulási idő: 3 szakasz.
Irányított gejzír
Az előző képesség továbbfejlesztett változata, amely gejzír, miután előtört, követi a célpontot egészen addig, amíg el nem éri.
Kritériumok: 6-os mágia, a Gejzír ismerete, Harcos rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 7 energiapont.
Sebzés: 8
Egyéb hatás: mivel követi az ellenfelét, ezért találati esély számolásánál +5 pontosság.
Tanulási idő: 4 szakasz.
Vízbörtön
A használója az ellenfelet egy minden oldalról zárt börtönbe zárja, amelyből rendkívül nehéz kiszabadulni.
Kritériumok: 6-os mágia, Harcos rang.
Típus: Csapda
Felhasználási energia: 12 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: ha áttör, akkor az ellenfél védelme 1-re csökken a harc végéig.
Tanulási idő: 4 szakasz.
Fejlett vízbörtön
A vízbörtön egy továbbfejlesztett változata, mely során amellett, hogy bezárja az ellenfelét, fokozatosan megtölti vízzel a vízbörtönt, így ha az ellenfél nem elég fürge, könnyedén megfulladhat.
Kritériumok: 7-es mágia, a Vízbörtön ismerete, Elit rang.
Típus: Csapda
Felhasználási energia: 15 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: ha nem tör át három körön belül az ellenfél, elveszti a harcot, ha áttör, a fürgesége 1-re csökken a harc végéig.
Tanulási idő: 5 szakasz.
Zárt falak
A használója leereszt egy vízfalat maga és az ellenfele köré, így mindennemű külső beavatkozás nélkül, egy az egy ellen küzdhetnek meg.
Kritériumok: 8-as mágia, a Vízbörtön ismerete, Elit rang.
Típus: Speciális
Felhasználási energia: 15 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: ha valaki áttör a falon, minden értéke egyre csökken a harc végéig.
Tanulási idő: 6 szakasz.
Stratégia 1. szint
Az ősi tudás, és tapasztalatok segítségével a képesség használója képes lesz megtervezni a harcát, így elkerülve a gyakran öngyilkos improvizációt, és ösztönküzdelmet.
Kritériumok: 3-as intelligencia.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 4 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: fizikai támadások kivédése esetén fürgesége kettővel nő, mágikusnál semennyivel.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Stratégia 2. szint
A fejlettebb stratéga képes lesz akár egy közelharc kellős közepén is kelepcét állítani az ellenfelének, illetve nagyon ritkán lehet zavarba hozni, vagy meglepni egy harc során.
Kritériumok: 5-ös intelligencia, Stratégia 1. szint ismerete, Harcos rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 8 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: védekezés esetén fürgesége kettővel nő, támadások esetén pontossága nő kettővel.
Tanulási idő: 4 szakasz.
Stratégia 3. szint
A stratégia magasiskolája, mely során az alkalmazója az ok-okozati logikával már a küzdelem elején sejti, hogy ellenfele mikor mit fog csinálni, még akkor is, ha ezeket az információkat nem képes kiolvasni az elméjéből.
Kritériumok: 7-es intelligencia, Stratégia 2. szint ismerete, Elit rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 12 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: védekezés esetén fürgesége hárommal nő, támadás esetén pontossága nő hárommal.
Tanulási idő: 6 szakasz.
Gondolatolvasás
A víz népének egyik ősi képességét, a magasfokú intelligenciát segítségül hívva a használója megismerheti ellenfele gondolatait, szándékait.
Kritériumok: 4-es intelligencia, Közlegény rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 10 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: védekezés esetén intelligenciája eggyel nő, támadás esetén mágiája nő eggyel.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Gondolatködösítés
A használója képes megzavarni az ellenfelem gondolatait, ezáltal többek között elérheti azt is, hogy habozzon döntő pillanatokban.
Kritériumok: 5-ös intelligencia, a Gondolatolvasás ismerete, Közlegény rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 15 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: védekezés esetén ellenfelének a pontossága 20%-kal csökken, támadás esetén ellenfelének a fürgesége csökken 20%-kal.
Tanulási idő: 3 szakasz.
Elmekín
A használója be képes hatolni az ellenfele elméjébe, és ott elképesztő kínnak alávetni. A magasabb intelligenciájú ellenfelek képesek védekezni ellene.
Kritériumok: 7-es intelligencia, a Gondolatködösítés ismerete, Harcos rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 25 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: minden körben a felére csökken az ellenfelének az erőpontja.
Tanulási idő: 5 szakasz.
Irányítás
A használója képes lesz úgy irányítani az ellenfelét, akár egy bábot. Szemkontaktus kell hozzá. A magasabb intelligenciájú ellenfelek itt is védekezhetnek az irányítás ellen.
Kritériumok: 9-es intelligencia, az Elmekín ismerete, Elit rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 12 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatás: az ellenfél csak úgy törheti meg a varázst, ha vagy az összes erő-, vagy az összes energiapontja lenullázódik (vagy ha nagyobb az intelligenciája, mint a képesség használójának, akkor 50% eséllyel szabadul).
Tanulási idő: 7 szakasz.