Növény képességek
Növénybeszéd
A használója képes lesz kommunikálni a növényekkel, így például egy kalandozás során a növényektől megtudhatja, milyen időközönként jár arra őrség. Alaptechnika.
Kritériumok: 2-es mágia.
Típus: Speciális
Felhasználási energia: 1 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: egy kalandozás során szinte biztos, hogy a karakter és társai kezdhetik a támadást.
Tanulási idő: 1 szakasz.
Bódító virágillat
A használója a virágokból kábító gázokat vezet az ellenfele felé.
Kritériumok: 3-as mágia.
Típus: Mérgező
Felhasználási energia: 2 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: az ellenfélnek egy körig 1-gyel lecsökken a fürgesége és a pontossága.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Fakéreg védelem
A harcos bőre kéreggé alakul, így valamivel ütésállóbb lesz.
Kritériumok: 3-as mágia.
Típus: Védelmi
Felhasználási energia: 2 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: védekezés +1
Tanulási idő: 2 szakasz.
Indák
A használója a földből indákat növeszt ki, amik lefogják, és megkötözik az ellenfelet.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 5 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: az ellenfél fürgesége addig lesz 3-mal kisebb az eredetinél, amíg nem szabadítja ki magát 10 erőpontért.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Tüskés indák
A használója tüskés indákat növeszt ki a földből, amelyek amellett, hogy megkötözik az ellenfelet, meg is sebzik őt.
Kritériumok: 5-ös mágia, az Indák ismerete, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 7 energiapont.
Sebzés: 4/kör
Egyéb hatásai: ellenfél fürgesége addig lesz 3-mal kisebb az eredetinél (és addig csökken az életpontja), amíg nem szabadítja ki magát 10 erőpontért.
Tanulási idő: 3 szakasz.
Levélzápor
A használója környező fák leveleit leidézi az ágról, majd a mágiájával megkeményíti őket, és az így kapott leveleket kilövi az ellenfelére.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 5 energiapont/10 levél.
Sebzés: 1/sebző levél
Egyéb hatásai:-
Tanulási idő: 2 szakasz.
Virágtrükk
A harcos egy rózsát idéz az ellenfele mellé, ami fokozatosan felcsúszik rajta. Az ellenfele eleinte megbéklyózva nézi a rózsa szépségét, és csak későn jön rá arra, hogy mi történt vele.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang.
Típus: Csapda
Felhasználási energia: 5 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: az ellenfél kimarad egy körből, majd minden körben csökken egyet egy, a karakter által választott értéke, egészen addig, amíg nem szakítja át a rózsát egy, legalább közlegény szintű támadással.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Fa pajzs
A harcos maga elé idéz egy sor, nagyobb méretű fát, amelyek olyan közel állnak egymáshoz, hogy nem lehet közöttük átjutni.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang.
Típus: Védelmi
Felhasználási energia: 4 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: a fák egyenként 5 sebzést bírnak ki.
Tanulási idő: 2 szakasz.
Tüskezápor
A használója tüskéket növeszt a testén, amiket kilő az ellenfelére.
Kritériumok: 3-as mágia.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 3 energiapont/4 tüske.
Sebzés: 2/tüske
Egyéb hatásai:-
Tanulási idő: 2 szakasz.
Karózápor
Az előző képesség erősebb változata, mely során nem tüskéket, hanem karókat növeszt a testén a harcos, és azt lövi ki az ellenfelére.
Kritériumok: 5-ös mágia, a Tüskezápor ismerete, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 6 energiapont/4 karó.
Sebzés: 4/karó
Egyéb hatásai:-
Tanulási idő: 3 szakasz.
Karónövesztés
A használója az ellenfele alól karókat növeszt ki, amik, ha nem elég fürge az ellenfél, felnyársalják őt.
Kritériumok: 5-ös mágia, Közlegény rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 5 energiapont.
Sebzés: 8
Egyéb hatásai:-
Tanulási idő: 3 szakasz.
Mérgező rudak
A harcos az ellenfele köré rengeteg fa rudat idéz, amikből mérgezett tüskék lövellnek ki az ellenfelére.
Kritériumok: 5-ös mágia, Harcos rang.
Típus: Távolsági/Csapda/Mérgező
Felhasználási energia: 5 energiapont/8rúd.
Sebzés: 1/tüske
Egyéb hatásai: minden, célt ért tüske eggyel csökkenti az ellenfél védelmét.
Tanulási idő: 4 szakasz.
Gyökértánc
A harcos képes a környéken lévő fák gyökereit irányítani, melyekkel könnyedén megbéklyózhatja, vagy akár ártalmatlanná is teheti az ellenségét.
Kritériumok: 5-ös mágia, 3-as energia, Harcos rang.
Típus: Távolsági
Felhasználási energia: 5 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: az ellenfél fürgesége egészen addig a felére csökken, amíg egy harcos szintű képességgel valaki ki nem szabadítja (vagy ki nem szabadítja magát).
Tanulási idő. 4 szakasz.
Mérgezett föld
A harcos a földre teszi a kezét, mire az ellenfele körül kezd elszíneződni a talaj, ahogy a harcos mérget vezet bele. Ha a gyanútlan ellenfél nem menekül félre azonnal, a méreg nagyon hamar beleivódik, és ájulást okoz.
Kritériumok: 5-ös mágia, Harcos rang.
Típus: Csapda/Mérgező
Felhasználási energia: 6 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: ha az ellenfél nem menekül ki három körön belül a területről, minden értéke a felére csökken. 4-es intelligenciától a második körben veszi észre a csapdát, 6-ostól pedig egyből. Viszont az, hogy rájött a tervre, nem jelenti azt, hogy megszabadult, mert a harcos különböző módszerekkel bent rekesztheti őt a mérgezett területen.
Tanulási idő: 4 szakasz.
Fűpengék
A harcos a füvekbe belevezeti mágiájának egy részét, mire a füvek acélkeménységűek lesznek. Rendkívül kínzó képesség, de kétélű fegyver.
Kritériumok: 6-os mágia, Harcos rang.
Típus: Totális
Felhasználási energia: 7 energiapont.
Sebzés: minden harcosnak 10/kör.
Egyéb hatásai:-
Tanulási idő: 4 szakasz.
Mérgező illatok
A harcos a virágokban található virágport a levegőbe ereszti, de előtte átitatja azokat a növénymágiájával. Az így a levegőbe jutó virágporok mérgezőek a növénymágiával nem rendelkező ellenfelekre.
Kritériumok: 6-os mágia, Harcos rang.
Típus: Mérgező
Felhasználási energia: 8 energiapont.
Sebzés: 3/kör
Egyéb hatásai:-
Tanulási idő: 4 szakasz.
Farém idézése
A harcos a földre teszi az egyik tenyerét, és belevezet rengeteg növénymágiát. Pár pillanatig nem történik semmi, majd a földből előtör egy három méteres farém.
Kritériumok: 5-ös mágia, Harcos rang.
Típus: Idéző
Felhasználási energia: 7 energiapont.
Sebzés: 6/elszenvedett támadás
Egyéb hatásai: minden farémnek tíz életpontja van.
Tanulási idő: 4 szakasz.
Farémhad idézése
Az előző képesség továbbfejlesztett változata, mely során nem egy, hanem a beleadott mágiától függően, kettő, vagy akár több farém is keletkezhet, és küzdhet a harcos oldalán.
Kritériumok: 7-es mágia, a Farém idézésének ismerete, Elit rang.
Típus: Idéző
Felhasználási energia: 7 energiapont/farém.
Sebzés: 6/elszenvedett támadás
Egyéb hatásai: minden farémnek tíz életpontja van.
Tanulási idő: 6 szakasz.
Testcsere
A használója ráteszi a tenyerét egy nagyobb fára, amitől a lelke beléköltözik, és az új, sokkal erősebb testében folytatja a harcot, ami viszont jóval lomhább, és tűz elemű képességekkel sokkal sebezhetőbb.
Kritériumok: 7-es mágia, Elit rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 20 energiapont.
Sebzés: 0
Egyéb hatásai: a harcos ereje és kitartása megduplázódik, de a fürgesége a felére csökken.
Tanulási idő: 5 szakasz.
Növényuralom
A használója képes irányítani a közelben található növényeket, amik így az oldalán beszállnak a küzdelembe.
Kritériumok: 8-as mágia, 4-es energia, Elit rang.
Típus: Folyamatos
Felhasználási energia: 25 energiapont.
Sebzés: n/elszenvedett támadás
Egyéb hatásai: két kockával dobok. A kapott szám lesz az irányított növények száma. Azután egy kockával dobok, és a kapott szám lesz ezen növények sebzése. Az életpontjuk pedig minden esetben öt.
Tanulási idő: 6 szakasz.